Ibland blir man förvånad.

Spännande händelse i mataffären idag:
Jag har handlat klart min kattmat och står i den enda, superlånga kassakön. Jag är nästan framme när en liten tant, typ 80 någonting  och fullt utrustad med rullator, rullar upp bredvid mig. Hon verkar bara vilja gå förbi och verkar inte heller ha handlat någonting, så klart jag släpper fram henne, artig som lilla jag är. Men här kommer det roliga, när damen väl har hastat (hrm!) förbi mig, så ställer hon sig mitt framför mig, och alla andra i kön, och börjar packa upp sina varor (som hon hade gömda i tygpåsar och väskor!) på bandet. Under hela förloppet har hon inte sagt ett pip.
Jag blir så paff att jag inte vet vad jag ska göra eller säga, så jag låter det vara. Utbyter bara en blick med kvinnan bakom mig, som ser minst lika undrande ut.
Pensionärer alltså, samhällets dolda ligister! :p Haha, jag har fnissat åt detta hela dagen!

Men nu ska jag sova. Trött. Slog nyss fingret i väggen också när jag skulle bråka tillbaka på min pojkvän, och nu skrattar han åt mig. Suck. :D

Haha godnatt!

- Jen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0