How to make a girl happy.

Well, hello there!
Hoppas du som läser mår bra och är glad!
Det är i alla fall jag, idag har det nämligen hänt massa spännande saker. Det hela började med att jag tog en roadtrip till mitt fina Norrköping, där jag hade ett inbokat möte på en av stadens dagstidningar. Så, efter lite omkringirrande i för mig ditintills okända delar av Peking (i gassande sommarsol!), kom jag till slut fram till min destination. Därefter följde ett mycket intressant möte, med några överraskningar och en glad Jenny som resultat.

Vad handlar nu allt detta om, kanske du undrar? Jaja, lugn i stormen lilla mamma, jag ska förklara läget! :)
Jag var nämligen där för ett möte om praktiken jag ska ha i vår, en tre månader lång praktik som ingår i min kursplan för detta avslutande år på KSM.
Väl där inleddes mötet med en av redaktionens medarbetare, och hon kom med många trevliga idéer. Och ja, jag ska alltså tillbringa min praktik där, så i februari 2012 påbörjar jag min journalistiska bana ute i stora världen! Jag är en mycket glad tjej idag, jag tycker om den här onsdagen. :)
Förutom praktiken diskuterades även LiNoPressen, och det ser ut som om denna fina studenttidning kommer att få ännu en cool samarbetspartner. Detta hade jag inte alls förväntat mig av mötet, men det blev en väldigt trevlig överraskning!
Så kort sagt, mitt tredje år på universitetet kommer att handla väldigt mycket om journalistik och skrivande, och det känns som om det kommer bli ett fantastiskt år!

Jag är en glad tjej just nu. :-)
Det enda som gnager är väl att jag saknar min familj (som behagar resa bort när jag kommer hem) lite grann, och en viss pojke (som behagar bo så in i sjutton långt bort). Men jag får väl vänta på dem lite då, och träffa dem när de behagar komma hit. (Hihi! Behagligt med så många behagar på tre rader, man kan nästan kalla det behagfullt!)

Whoopeti-boo, och godnatt på er fina bloggläsare! Kram!

- Jen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0